Bättre vill bli ännu bättre

Våra säljares kunskap och attityd har alltid varit och kommer alltid att vara vår viktigaste konkurrensfördel, säger Thomas Fjällström på Best of Brands. Vi utbildar våra säljare och våra chefer kontinuerligt, det är livsviktigt, fortsätter Thomas.

Smart stylingträning ger oss möjligheten att kostnadseffektivt träna oss i bredd och djup inom grundläggande textilkunskap. Innehållet och formen i träningsprogrammet ger både de mer rutinerade och de nya klädsäljarna möjlighet att få den träning de behöver och vill ha. Vi ser det som en stor fördel att våra medarbetare själva kan avgöra i vilken takt och vilken omfattning de vill genomföra träningsprogrammet eftersom det är e-learningbaserat. De kan välja att göra avsnitten hemma i lugn och ro på egen dator, men de kan också göra dem här på jobbet. Vi kommer självklart arbeta med de praktiska övningarna tillsammans på varje avdelning så att vi stöttar varandra i den individuella utvecklingen så att våra kunder får ut än mer av oss och den kunskap vi ger.

Vi kommer att börja träna oss i Smart Stylingträning under våren med kontinuerliga gruppsamlingar för att lära oss av varandra berättar Thomas.

Best of Brands har idag två butiker, Sickla köpkvarter och Vällingby City. Sicklabutiken har 2.600 kvm försäljningsyta med en mix av varumärkesshopar och multimärkesavdelningar i två våningar, Vällingbybutiken har 1.000 kvm försäljningsyta. Butikerna säljer varumärken som Boss, Gant, Filippa K, Oscar Jacobsson, Tiger, Peak Performance, Odd Molly m.fl.